I don't wanna be a dramaqueen but this is drama!

Jag har under eftermiddagen känt mig helt borta, sliten, stressad och det av flera olika anledningar bland annat för att jag blir sjukt stressad när jag inte har flera uppgifter att göra samtidigt, delvis för massa tråkiga nyheter som tagit ner på mitt humör idag och delvis för att rekryteringsprocessen för det jobb jag sökt ligger på is, jag som vill ha jobbet så mkt. Att jag har 9876543 saker att göra under helgen gör mig inte mer stressad, tvärtom jag älskar att ha mycket att göra. Jag trivs i högar med uppgifter och då såklart av sånt jag är intresserad av. Men från nedgång kommer såklart uppgång och jag känner att efter denna gormémiddag som min mamma lagat så kommer jag vara på toppen av berget. Det är bara lite kämpigt att ta sig dit...

Samtidigt som allt ovan händer känns det lite som jag är i en Harry Potter värld, att jag står vid en dörr och håller i handtaget och jag vet exakt vad som väntar mig på andra sidan dörren. En magisk värld där jag kan flyga, massa böcker inom intressanta områden svävar omkring, lycka och glädje, personer som inspirerar och lär mig saker. Jag flyger runt där på andra sidan och blir bara klokare och klokare för varje flygtag jag tar. Det är en intressant tid som väntar mig framöver och jag känner i hela kroppen att det här är det bästa beslutet jag tagit på länge!

Som mitt horoskåp sa idag; bättre sent än aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0