Internship!

När jag var i London kom jag i kontakt med företag där jag kunde göra internship (praktik) men i och med att jag bestämde mig för att åka hem och satsa på allt här hemifrån så kom jag på att det ändå kanske finns några utav er som vill veta mer om just praktikplatser i London.

En sida där de annonserar ut praktikplatser inom modevärlden är: http://www.fashionmonitor.com/jobs/
Det finns massa roliga tjänster utannonserade och jag lovar du har stor chans att få platsen bara du ger ditt personligabrev lite extra krydda! De gillar go´et i Svenskar. En annan bra sida som egentligen är bra till allting, leta lägenhet, hitta praktikplats, vänner, kurser, jobb osv. är http://www.gumtree.com/london/.
Om du är duktig på att hitta guldkornen bland allt annat så är sidan väldig smidig och en variant av Eniro här i Sverige, man finner det mesta man söker efter.

En tjej som praktiserar i London just nu och som har en blogg där hon skriver om sitt dagliga liv är http://absolutboston.se. Hon praktiserar på Escada och har varit i London i 10 månader nu. Hon jobbade sjukt hårt i Sverige innan hon hade fått ihop sitt startkapital, förvisso har hon familj i London och hade därmed boendet färdigt redan innan men jag beundrar henne! Av bara hennes blogg har hon visat att hon är en super ambitiös person som ger gärnet där hon är. Hon har gett Escada 10 månader, i form av en praktikplats - ingen anställning! Det kallar jag att se ljuset i slutet av tunneln. Keep up the good work girl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0