Jag gillar diskussioner!

Det är kul när människor har åsikter, när debatter skapas, när man vågar säga vad man tycker och accepterar det den andra tycker.
Här om dagen diskuterade jag och min vän om olika religioner och vilken man själv tyckte man tillhörde. Jag tror på gud men har aldrig vetat riktigt vilken religion. Andra påstår att jag inte kan tro på gud på samma sätt som de som tillhör en religion. Jag påstår att man kan det. Jag är nog lite buddist tror jag, de lever efter karman och ens handlingar. Behandlar man folk och situationer bra kommer karman right back at ya! Det har blivit bevisat i måga situationer och jag ska forsätta leva efter det mottot.

Jag tror på att religion har skapat massa problem i världen men jag tror att i grund och botten så har alla religioner samma grund - respekt. Ändå ska det vara så  mega mkt problem kring just ämnet religion, är det egentligen religionen man kan skylla på eller ledarna i landet som styr och ställer?

Hmm... jadu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0