Kreativa möten!

Tidigare imorse kände jag mig nere, inga nya idéer och ingenting gick som jag ville riktigt. Jag och en vän hade bestämt oss för att ses senare på eftermiddagen, jag ville avboka det. Kände att ingenting gick och var som jag ville just då! Men jag tog tag i mig själv och gick och träffade henne. Vi satt på fiket i Sturegallerian, en inspirerande miljö med stora och sköna soffor. Direkt började vi prata om nya idéer, hur vi skulle lägga upp vårt liv, vart vi ville vara om 5 år, om vi hade valt rätt väg! Minuter blev timmar och efter tre timmar hade vi kommit fram till massor.

En sak som jag aldrig riktigt sett hos mig själv men har tänkt på på senaste tiden och som min vän bekräftade idag var att mitt självförtroende och självinsikt är på topp. Jag vet vart jag ska och jag vet att jag kan komma dit!
Jag började tänkta på hur viktigt det är att faktiskt ha det självförtroendet när man går på intervjuer. Att tänka JAG HAR JOBBET är bättre än att tänka jag ska få det jobbet.

Det finns tusen böcker som skriver om självförtroende och självinsikt men jag tror någonstans på att det måste komma från en själv, sen kan man få hjälp påvägen av en bok - självklart!

Så boka in ett kreativt möte med din vän/bekant/kollega/chef, det ger så mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0