Skaka, sitt, nicka

Jag har börjat gilla att gå på intervju, man lär sig så mycket av sig själv. Hur man svarar under press, hur man kan framställa sig själv, vad man bör och inte bör säga, hur man läser av vad den som intervjuar tycker om en. Det är väl exakt sånt man vill ha svar på innan man sätter sig i heta stolen?
Jag har alltid tänkt att jag en dag ska skriva en bok men jag tröttnar så fort på att skriva längre texter, hade jag haft någon som kunde skriva ner det jag berättar och formulera det bra på samma gång så hade jag skrivit en bok på engång. Men istället för att köra boken kör jag bloggen. Ett annat sätt att få utlopp för mina tankar, fast i kortare texter, vilket jag älskar.

Skaka, sitt, nicka är titeln på min bloggbok, skämt o sido! Men lite tips kan jag ju ge här, jag är ju trots allt en erfaren intervjulöpare med nöjda arbetgivare i bagaget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0