Ta hjälp av vänner men bestäm själv!

Jag har väldigt längre grubblat över min karriärsstege. Om jag är nöjd med de mål jag satt upp, om jag går efter vad jag vill och inte vad någon annan säger åt mig att göra, om jag strävar efter det bästa?
Jag kom på mig själv att jag inte satt upp något mål vart jag vill befinna mig karriärsmässigt om fem år, jag har sagt det i tomma intet men inte skrivit ner det svart på vitt.
Jag har gått för mycket på vad andra tycker och riktigt lyssnat på mig själv och mitt hjärta.
Jag har tagit förhastade beslut i mitt liv som oftast lett till bra slut men ändå. Så nu tänkte jag ta tag i det här. Idag är jag 24 år gammal och min checklista planerar mina näst kommande 5 år. Nasim, 29 år. Wow.

Långsiktigplan
1. Vara en "somebody" dvs ha en högre position på jobbet
2. Köpa en lägenhet i centrala Stockholm
3. Ha mitt egna kontor
4. Kunna boka en biljett till semestern som inte är med Ryan Air (haha)

Hur kommer jag dit
1. Ha TÅLAMOD!
2. Jobba på de delar som hindrar mig att komma vidare
3. Våga mingla mer på jobbet
4. Kämpa, kämpa, kämpa och inte ge upp!




bild: http://www.contemporist.com

Kommentarer
Postat av: Tss

Det låter på dina långsiktiga mål som att du är driven av statusbegär. "vara en somebody"; tro mig, dina prioriteringar kommer se helt annorlunda ut när du är 29-30. Då kommer du inse att du slösat bort 5 år av ditt liv på skit. Umgås med vänner som gör dig glad, bilda familj, känn efter vad du verkligen är intresserad av och jaga inte ger en massa statuspoäng.

2010-10-26 @ 16:57:30
Postat av: Nasim

Jag håller med dig, jag ger mina vänner och familj tid men 50% av min vakna tid går åt jobb och varför inte trivas på jobbet också?

2010-10-26 @ 18:21:41
URL: http://ontheupperedge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0