Våga fråga!

När man söker ett jobb så ska man komma ihåg att inte ge upp även om man får ett avslag, man ska inte tycka man är dålig på något sätt. Det som kan vara bra att göra om man får ett nej är att ringa eller maila företaget och fråga vad det var som gjorde att de valde en annan person. De kan kanske ge tips på förbättring till nästkommande intervju.

Jag mailade ett företag som jag sökt jobb hos och frågade hur det går med rekryteringsprocessen. Processen ligger på is på grund av vissa omständigheter som inte har med mig och göra och därmed höjdes mitt självförtroende. Nu kan jag sitta och vänta på ett svar från dem och veta att de ännu inte anställt någon till tjänsten. Det lönar sig att våga fråga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0