Att lyckas





Imorgon ska jag träffa min karriärcoach. Tycker om att säga MIN karriärcoach. En timme en gång varannan vecka och mail kontakt där i mellan finns hon där bara för mig och min personliga utvecklig. Det kostar en del men hitintills känns det som det är väl investerade pengar. Hon lyssnar och ger mig perspektiv på saker och ting. Än så länge har vi bara haft två mötet plus ett första prova- på- möte men det känns redan som jag kommit längre än tidigare. Det är vissa områden där jag känner att jag behöver utvecklas inom och det hjälper hon mig med. I mellan våra möten får jag uppgifter som jag ska göra. Tills imorgon ska jag bland annat svara på vad det innebär för mig att lyckas. En ganska svår fråga enligt mitt tycke. Har diskuterat det med några av mina vänner under den senaste veckan. En av mina vänner beskrev sin syn på ett fascinerande bra sätt. Att lyckas för henne innebär att ha ett jobb som hon känner glädje att gå till varje dag, där hon bidrar med något speciellt som bara hon kan tillföra. Om hon på något sätt genom sitt arbete skulle förbättra världen skulle hon känna sig tillfredställd.

För mig betyder det en sak privat och en annan för mitt arbetsliv. Det jag kommit fram till är att det som är gemensamt för dem båda är en känsla av tillfredställelse. När jag känner det, då har jag lyckats. Jag tycker nu att jag har ett perfekt privat liv. Jag har världens bästa pojkvän, vi ha en fin lägenhet, vi gör alltid roliga saker tillsammans, vi reser mycket, har nästan ett eget landställe vid havet och jag känner lycka tillsammans med honom varje dag. Jag har lagom många vänner som ger mig inspiration och glädje samt en kärleksfull familj. Jag läser och skriver varje dag vilket ger mig en känsla av kreativitet.

Jag vill inte säga att mitt arbetsliv än så länge är lika lyckat. Utan att vantrivas känner jag inte den tillfredställelsen som jag skulle vilja. Min syn på att lyckas påminner om min väns beskrivning. För att ha lyckats skulle jag vilja vara stolt över min arbetsplats och min position, bidra med något utöver det vanliga och vara en inspirationskälla för andra.  




Bild av Petr Kratochvil http://www.publicdomainpictures.net/view-image.php?image=4509&picture=ordet-karlek-i-sand


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0