Entreprenörskap

Jag har funderat en del på vad det innebär att vara entreprenör. Enligt Nationalencyklopedin är en
entreprenör en ”person som i konkret handling skapar ny affärsverksamhet”.
Det är alltså en person som startar företag.

För mig och som jag tror även för många andra kan ordet ha en vidare betydelse. I den vidare bemärkelsen skulle jag vilja beskriva det som en förmåga att hitta nya infallsvinklar, förändra, utveckla och skapa nytt. Tänka annorlunda, tänka stor, se möjligheter och att våga ta steget att skapa resultat genom handlingskraft. Som jag ser det är en entreprenör en person som är nyfiken, självständig, kreativ, envis och har en positiv syn på arbete. Entreprenörskap handlar om att ha visioner och vara visionär!

Jag blir varm i kroppen när jag tänker på det. Vem vill inte vara så! Min direkta dröm är kanske inte att starta eget företag, i alla fall inte just nu, men jag skulle mer än gärna ha ett jobb där jag får nyttja entreprenörsandan inom mig. Det är mitt mål! KAN, VILL, SKA! DRÖM, VÅGA, GÖR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0