Fredag kväll tillsammans med vinnare




Fredag kväll. Inga planer, behöver plugg inför söndagens tenta. Ska plugg, är ensam hemma och har ingen orsak att inte göra det. Ikväll är det Idol. Jag smygtittar på det. Tycker det är ganska underhållande men vågar inte riktigt står för det.  Jag som gjort ett statement om att inte titta på tv allt för ofta. Om man ska titta på tv ska man titta på sådana program som nyheterna, rapport och andra samhällsprogram som inte är enbart är för rent underhållningssyfte.  Tror allmänt tv-tittande leder till lättja och brist på ny tänkande.  Det kräver ju ingen form av egen insatts. Vet inte om det egentligen stämmer. Kreativitet och energi kräver återhämning, vila, att inte göra någonting alls. Tv kanske rent av kan vara bra ibland. Dock inte allt för ofta. Det slukar en massa tid från annat bättre görande. Hur som, jag kommer att titta på Idol ikväll samtidigt som jag pluggar. Jag måste faktiskt säga att jag är imponerad av Minnah som är en av idolerna. Hon blev först utröstad sedan fick hon komma tillbaka efter att en annan tjej hoppat av. Hon kom tillbaka med en enorm kraft och revanschlust och nu är hon en kvar bland fyra. Det är en otrolig styrka att komma tillbaka och göra det så bra. Istället för att bli knäckt har hon blivit mer peppad att visa vad hon går för. Hon har inte lyssna på dem som inte gillat henne utan trott på sin egen förmåga. En sådan människa är en vinnare! Mot alla odds, tilltro på sin egen förmåga och prestera när det väl gäller. Kan inte annat än att ge Minnah en stor applåd och önska henne lycka till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0