Housewife

Provocerande nog finns det killar som tror att alla kvinnor egentligen drömmer om att bli hemmafruar.  Jag har inte den drömmen, även om jag inte tycker att det är fel på att välja ett liv som hemmafru.  Däremot anser jag att om man gör det valet bör man tänka efter en eller två gånger innan. På grund av att det tyvärr inte finns garantier på att ett förhållande vara livet ut. Vilken försörjning har du vid en eventuell skilsmässa? Vad ska du leva av som pensionär, när du knappt får någon pension då du under många år inte arbetat?  Vilket liv vill du leva och vilken levnadsstandard vill du ha? Vilken trygghet vill du ge dina barn?Viktiga frågor som kräver viktiga svar.

Min pojkvän tjänar dubbel så mycket som jag gör. Jag vet att jag har en levnadsstandard som jag inte skulle ha
om jag inte var tillsammans med honom.  Detta är något som gör mig ännu mer peppad att bygga upp min egen karriär och att spara pengar. Jag hoppas och tror givetvis att vi kommer att leva resten av vårt liv tillsammans annars hade jag inte varit tillsammans med honom. Dock är jag helt övertygande om att vi får en bättre relation av att den ene inte är beroende av den andre ekonomiskt. Som jag tidigare har skrivet ett inlägg om, så innebär pengar för mig frihet att välja mitt eget liv.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0