Karisma





På min avdelning har vi fyra chefer, var av en av dem står ut lite mer än de andra. Då jag finner ledarskap intressant har jag spenderat en del tankeverksamhet till att fundera på vad hon gör som är annorlunda. Det jag kommit fram till är att hon verkan är smartare eller mer driven än det andra. Vad hon har är karisma – hon har en personlig utstrålning som göra att hon får med sig människor. När hon pratar förmedlar hon alltid en känsla av positiv energi och engagemang. Det är som man tror på varje ord hon säger.  Jag beundrar hennes förmåga på många sätt. Jag skulle mer än gärna ha den utstrålningen.  Vad är det egentligen som utgör en människas karisma och är det något som går att öva upp?

Detta för mina tankar till en bok som jag läst för några år sedan. KARISMAKODEN av Eva Kihlström. Jag kommer ihåg att jag tyckte boken var väldigt givande. I boken tar hon just upp hur man kan öka sin personliga utstrålning. Tror bestämt att jag måste läsa boken på nytt. Återkommer senare med mina uppdaterade kunskaper.

 

Bild: bravardag.blogg.se/


Kommentarer
Postat av: Nasim

den boken vill jag läsa!

2010-11-01 @ 22:58:42
URL: http://ontheupperedge.blogg.se/
Postat av: Stelina

Gör det kostar typ 40 kr i pocket

2010-11-01 @ 23:15:21
URL: http://ontheupperedge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0