Kreativitet




På sista tiden har jag börjat ta redan på olika ords betydelse. Jag har googlat dem, slagit upp dem i ordböcker, synonymlexikon och uppslagsverk. Försökt förstå vad orden har för innebörd i mitt liv.

Jag började med ordet kreativ eftersom jag känner att jag behöver vara kreativ för att trivas. Jag berättade för en kompis att jag borde skaffa mig ett jobb där jag får utrymme för min kreativitet.  Min vän som gillar att diskutera och provocera ställde givetvis mitt påstående på sin spetts.  ”Okey, vad betyder kreativ för dig? Gå hem och fundera på det och skicka ett sms till mig med din förklaring sen.”

Jag gick hem och tog böckerna till hjälp. Efter en stunds forskande och funderande skickade jag sms;et. ”Kreativ betyder att en person har skaparkraft, är idérik, initiativrik, påhittig och besitter en uppfinningsförmåga.  Personen använder sin fantasi, hittar nya vägar och ändrar sin uppfattning om världen.” Det var min definition.  Hur jag ska få utlopp för detta i mitt jobb återstår att jobba på.

Kommentarer
Postat av: Hemlig

När du är klar med orden kan du kolla upp ordspråk också!

2010-11-27 @ 12:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0