Vilken färg passar dig

För cirkla två år sedan var jag på en rolig säljutbildning. Utbildningen gick ut på att vi skulle lära oss kommunicera med olika typer av människor. Vi skulle lära oss det genom att identifiera fyra olika personlighetstyper. En röd, en gul, en grön och en blå. De olika färgerna representera en grupp egenskaper som tillskrivs de olika personligheterna. Tanken är att genom att veta vilken färg man själv liknar ska kunna kommunicera och samarbeta bättre med andra. Ofta känner man igen sig själv i beskrivningarna i två färger.  Detta kan givetvis användas inom en rad olika ämnen förutom sälj.

En rolig övning som jag har roat mig med är att analysera vilken färg mina vänner passar bäst in på.




Om du vill lära dig mer om dessa personlighetstyper och hur du kan använda dem finns en bok " Tänker inte alla som jag" av Gunnel Midow och Chris Sundqvist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0