Gör dina vänner till hejarklack

Enligt Manpower undersökning som jag tidigare berättat om verkar det som många av oss ibland har dålig självförtroende. Jag kan själv periodvis hamna i ett tankemönster där jag bara ser det jag inte gör och det jag är dålig på. En nära kollega och vän berättade för en tid sedan att hon också kunde ha vacklade självförtroende.  För att göra något åt det och börja lita mer på våra förmågor bestämde vi oss för att skriva ner fem bra saker om varandra och ge en motivering till varje punkt. Min kollega skrev följande om mig:

Positiv
- Försöker alltid sprida positiv energi till människor omkring henne.

Inspirerande-
Tänker alltid på att förbättra och utveckla det hon gör och på detta sätt inspirera hon oss andra att själva ta tag i saker och ting.

Strukturerad
– Är förutseende och organiserad, visualiserar alltid sina tankar och beslut innan hon agerar.

Ledargestalt
- Har lätt för att ta ledarrollen.  Är smart nog att vara ödmjuk och lyssna på sina medmänniskor samtidigt som hon har ett stabilt underlag för sina beslut och ideér.

Resultatinriktad
– Behöver ha ett mål att jobba emot, vill se konkreta resultat av sitt jobb.

Jag blev alldeles rörd av det min kollega skrev om mig, hade ingen aningen om att hon tyckte att jag besatt alla dessa egenskaper. Nu när jag har mina svaga stunder brukar jag ta fram och läsa det hon skrivit för att få en egoboost.

Förslå detta till en vän och du ska få se hur många bra egenskaper som andra ser hos dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0