Kan jakten på den perfekta mannen liknas med jakten på den perfekta karriären?

En del av mig är helt säker på att jag själv styr mitt liv och att jag kan uppnå allt jag vill. Jag har världens bästa pojkvän för att jag valt honom.  Jag har träffat honom för att jag redan i 17 års ålder bestämt mig för det. När jag var 17 år skrev jag en lista på egenskaper som jag ville att en pojkvän skulle ha.  Jag har hållit kvar vid listan, letat, testat, tvivlat, vågat, dumpat, gråtit, skämt ut mig och börjat om.  Nu är målet uppnått – världens bästa är min.


Om jag skriver en lista på vad mitt drömjobb ska ha för egenskaper kommer jag finna det då? Går det att jämföra jakten på drömkillen med jakten på drömjobbet? Svaret återstår att se. Jag skriver listan och börjar kämpa!


MITT DRÖMJOBB!

Främja min personliga utveckling

Nyskapade/framåtanda/förändringsbenäget/kreativt/kom igen- think outside the box

Varierande/aktivt /ej stilla sittande/ många möten

Påverkans möjligheter/ känsla av att jag bidrar med viktiga idéer och kunskap

Nära kontakt med högsta ledningen/ Jag ingå i hösta ledningen

Förebilder/ nätverk/ bra chef/ inspirerande kollegor i olika åldrar

Modernt/ fokus business/ känsla av busniess woman

Tillåta mig ha snygga kläder med min elegant – klassiska stil

Driva egna projekt och inspirera andra


Det tog nästan tio år innan jag träffade drömmannen, hoppas jakten på det perfekta jobbet går snabbare! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0