Sociala nätverk styr ditt liv



En kollega till mig tipsade mig om två artiklar i Svd som handlar om hur nätverk styr våra liv mer än vad vi tror.  I artiklarna görs det gällande att budskapet om att det är vi själv som bestämmer över vår egen framtid inte är särskilt realistisk. Vi lever i en värld omgiven av olika nätverk och det är influenserna ur de nätverk vi befinner oss i som avgör vad vi gör med vårt liv.

Läs gärna artiklarna på: 
http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/psykologi/fastna-inte-i-fel-natverk_5534849.svd
http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/psykologi/du-ar-dina-sociala-natverk_5528657.svd

Som jag tolkar båda artiklarna handlar det om att vara medveten om det nätverk man befinner sig i och hur det påverkar ens liv. De handlar också om som jag var inne på igår. Våga ta klivet ur vår trygghetszon. Våga vidga våra vyer och sök kontaktar utanför det egen befintliga nätverk.

Detta ska bli min nästa utmaning. Jag ska återigen våga ta kliva ut ur min trygghetszon och kontakta en person som jag beundrar.  Jag ska be personen att beskriva vilken inställning den har till sitt arbete och hur personen hamnat där den är idag. När jag har genomfört detta kommer jag att redovisa svaren här på bloggen så att ni alla kan få nya influenser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0